"Dyzie"

Wizyta w sklepie La Lalla

Elżbieta Kowalska |
22/
9
/2021

22 września dzieci wybrały się z wizytą do siedziby sklepu internetowego LA LALLA, zajmującego się sprzedażą personalizowanych lalek.

La lallę stworzyły dwie przyjaciółki z dzieciństwa. Od zawsze marzyły o lalce idealnej – uroczej, przypominającej małą dziewczynkę. Kierując się maksymą, że „uśmiech dziecka jest największą wartością” spełniły marzenia.

Sklep internetowy należy do firmy La Lalla ze Szczecina, którą założyły Monika Krawczyńska i Sandra Mianowska. Ich mamy były przyjaciółkami. Dziś wspominają:

- Urodziłyśmy się w stanie wojennym. Na półkach z zabawkami nie było wiele. Miałyśmy gumowe bobasy, potem Barbie, po które rodzice jeździli do Niemiec.

Lalki wyglądające jak dziewczynki znane są w Stanach Zjednoczonych dzięki marce American Girl. Wymyśliła je pedagog i dziennikarka Pleasant Rowland. Chciała zarazić dzieci miłością do historii. W 1986 r. wprowadziła na rynek linię lalek edukacyjnych, które ubrane były w historyczne stroje. Czy to była inspiracja dla szczecinianek?

- Wprowadzany na rynek coś, czego tu nie było - odpowiadają.

Tu nie chodzi o jakiś głębszy sens, tu chodzi o dobrą zabawę. Dzieci (głównie dziewczynki) lubią bawić się lalkami od zawsze. Mają ich kilkanaście, ale te właśnie skradły ich serce. Z pewnością dlatego, że wyglądają tak jak one. Można przebierać i lalkę, i siebie. Mała kopia dziecka z dzieciństwa, to idealny prezent nie tylko, kiedy ma się trzy czy pięć lat.

Dzieci mogły zapoznać się z pracą na stanowisku sprzedawcy, krawcowej i pracownika biurowego. Mogły samodzielnie zapakować lalkę, akcesoria i zabawki. Zapoznały się również z formą pracy sklepów internetowych.

Dzięki wizycie w La Lalla przedszkolaki wzbogaciły swoją wiedzę a wizyta i drobne prezenty z pewnością będą dla wielu powodem do wymarzonego prezentu.