Wielorybki

Realizacja programu edukacji grafomotorycznej pt.: ,,Do szkoły idę, więc rękę ćwiczę”

Elżbieta Kowalska |
30/
9
/2024

W miesiącu wrześniu rozpoczęliśmy realizację programu edukacji grafomotorycznej pt.: ,,Do szkoły idę, więc rękę ćwiczę”, którego głównym celem jest wypracowanie nawyku prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego odpowiedniego do wieku.

Zajęcia wrześniowe rozpoczęliśmy od zabaw z wodą. Na pierwszych zajęciach dzieci miały możliwość wlewania i wylewania wody oraz przelewania jej do i z różnych naczyń przy użyciu kubków, łyżek, chochelek i pipet. Dużą radość sprawiły dzieciom zabawy z odmierzaniem ilości wody za pomocą dzbanków z miarą.

Na kolejnych zajęciach dodawaliśmy do wody barwników, powstałych przy pomocy bibuły, które na naszych oczach zmieniały kolor wody, sprawiając niesamowitą radość i rozbudzały ciekawość jednocześnie ćwicząc nasze palce i dłonie.

Naszym eksperymentom nie było końca, stąd zainspirowani poprzednimi zajęciami tym razem eksperymentowaliśmy przy użyciu cieczy: mleka i tłuszczu. Tym razem efekt był zupełnie inny, ale również ciekawy. Naszym rączkom, dłoniom i palcom, aż chciało się pracować, tak jakby mleko i tłuszcz dodawały nam niekończącej się energii.

Ostatnie nasze wrześniowe zajęcia polegały na łowieniu elementów różnymi chwytami. Wykorzystywaliśmy do tego szczypce, łyżki, widelce oraz pałeczki. Byliśmy bardzo ciekawi, co każdy z nas wyłowi. Czuliśmy się niemal, jak rybacy, którzy łowią ryby i nie wiedzą, jaka przynęta im wpadnie. To dopiero początek zajęć, a jeszcze tak wiele jest przed nami.